RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna  
  RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Compact za 400zł (1,6 >> 2,5 + odbudowa)
Compact za 400zł (1,6 >> 2,5 + odbudowa)
Autor Wiadomość
darekotwórz 
KJS



Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 40
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-22, 18:47   Compact za 400zł (1,6 >> 2,5 + odbudowa)

Cześć wszystkim

Auto poskładane jakiś czas temu, choroby wieku dziecięcego w większości rozwiązane więc pomyślałem że warto by było spisać i pokazać internetowi compakta.

Jeżdżąca baza kupiona przez przypadek za 400zł. Z silnikiem (1,6), katalizatorem, kompletnym wnętrzem, niestety bez progów. Gdy dostałem tą propozycję zacząłem się rozglądać za swapem i tak oto praktycznie równocześnie kupiłem też e34 525, m50b25.

Z compacta sprzedany silnik, kat, elementy wnętrza i tym sposobem byłem parę stówek do przodu :mrgreen:

Z e34 wyciągnięty silnik, kompletny napęd, hamulce, reszta przywitała Pantę :lol:
3 miesiące na kompletowanie i przerabianie gratów, później 2 tygodnie non stop na składaniu i wyjechał o własnych siłach. Sporo poprawek jeszcze po tym było, ale ostatecznie auto zaczęło jeździć jak bym tego chciał.

Co prawda specyfikacja bardziej driftowa niż rajdowa, ale nie zamierzam opuszczać okazji żeby pojeździć również na czas.

Do rzeczy:

Silnik:
m50b25 bez vanos, po rewizji - rozłożony do bloku,
poskładany od nowa na kartonie nowych części
(uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, szklanki i pełno drobnicy)
100% seria łącznie z obudową filtra i chłodzeniem alternatora
Wysoka chłodnica, dołożony wentylator Spala od przodu na włącznik,
pokrywa na czerwono.

Karoseria:
Seria (póki co), progi zrobione z profila 60x60
(tak, takiego z którego buduje się konstrukcje typu bramy),
nie jest ciężki a spełnia swoją rolę ;)
do tego nowy błotnik... i chyba tyle.

Układ wydechowy:
kolektory seria, dwa przelotowe na środku - równolegle,
końcowy wm przelot, nowa sonda bosch.

Zawieszenie:
90% poliuretan, nowy gwint TAT, nowe sworznie, końcówki i wszelka drobnica.
W tylnej belce wspawane regulację zbieżności/pochylenia oraz płyta wzmacniająca nad dyfrem.
Tylne wahacze z dorobionymi wzmocnieniami. Większość elementów pomalowana na żółto/czerwono.
Rozpórka przód + tył + osłona miski jako x-brace (Swagier)
Gruby stabilizator z przodu + poduszki poli od Pajero, dołożony tylny stabilizator
Skręt seria, jedynie podkładki pod drążki.

Układ napędowy:
Skrzynia seria od 1,6, sztywne koło zamachowe + sprzęgło od 2,5,
tarcza kewlar, łożysko sachs.
Wał seryjny, dyfer zaspawany mała głowa z 1,6
(przełożenie chyba +4, zgnita blaszka z oznaczeniem, krótkie ale mi odpowiada)
Leży w kącie szpera 25%, ale na zaspawanym jest na tyle przyjemnie że raczej pójdzie na sprzedaż.

Układ hamulcowy:
Komplet hebli z 2,5 po rewizji, nowe tłoki i gumki, przemalowane na czerwono,
z tyłu adaptery Swagier i dwa zaciski na koło.
Ręczny hydro na osobnym układzie, też Swagier.
Korektor siły hamowania obok ręcznego, no name z Carstuffu.

Wnętrze:
Raczej wydmuszka, za wiele tam nie ma :mrgreen:
Fotel Kierowcy Daytona (staroć, ale przyjemny), pasażer Cobra Monaco,
pasy Takata od alibaby, kierownica tajper z odsadzeniem,
shifter Swagier (na ostatnim rusocinie poległ, drążek przerobiony na stalowy),
wcześniej wspomniany ręczny Swagier,
zegary: ciśnienie i temperatura oleju, temperatura wody
alu podłoga + podstopnica dla pasażera
panel sterowania z takim luksusem jak gniazdo zapalniczki


Z zewnątrz bardziej koncert jazzowy



(koła chwilowe)



Ale za to w środku wiejska dyskoteka




Wszystko działa, oprócz szybra. Wiązka do włącznika i silnika zaginęły w akcji. "Kiedyś to zrobię"... :roll:



Silnik seria, wizualnie bez fajerwerków. Chwilowo nie mam lepszego foto.



Było muzeum, jest liceum. Mały skrót tego co za chwilę



Później doszły jeszcze nowe końcówki, drążki osłony. W międzyczasie założyłem adaptery skrętu 30% + wahacze od e46, ale szybko wróciła seria.



A tak to wyglądało w dniu zakupu. Poprzedni właściciel niczym Keichi uczył się latać bokiem, przy okazji lekko koślawiąc tylne zawieszenie



ringi z allegro i ta dziura w błotniku... zakochałem się od 1 dnia



1.6 wystawione na sprzedaż jeszcze w aucie po 3 dniach znalazło kupca. Szybka akcja i po sprawie



Dawca czyli e34 525 z 1991. Znajomi się nie mogli mnie zrozumieć, dlaczego kupiłem auto z dobrą karoserią i niesprawnym silnikiem, dla silnika a reszta na złom...



Piątka była kupiona jako uszkodzona. Sporo stała i nie chciała odpalać Poprzedni warsztat sprawdził sprężanie i podobno od 1 do 2 barów. Trochę porozkręcali, nie wiedzieli co jest 5, właściciel postanowił ją sprzedać w całości.



Po zrzuceniu czapki sprawa jasna. Gnój w uj, korozja na przylgniach zaworów przez co brak kompresji.





Rozbiórka do bloku, sprawdzanie i składanie od nowa



Lekko lepiej



Czapka odebrana z obróbki (mycie, planowanie, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze) - aż szkoda było montować



Część gratów załapała się na zdjęcie. Do tego o ile pamiętam jeszcze panewki - główne i korby



Mistyczny problem stukających szklanek wyleczony





Piec gotowy w pierwszej kolejności, czekał na resztę



Początek walki z budą. Po 3 kobyłki na stronę + deski kanałowe żeby nie wpadły do środka :roll:





Zgnite prawe mocowanie stabilizatora, seryjnie w trudnym do odwzorowania kształcie



Tak więc wpadły poli poduszki z Pajero / L200 + nowe uchwyty febiego z Golfa IV,



Z racji że od razu chciałem tylne stabilizator trzeba było zrobić od nowa mocowania
(tak, nasmarkane - miga mam za darmo, czasem wychodzi "weld porn" czasem glut)



Przed/po strona prawa.



I lewa. Na zdjęciu podkład epoksydowy, później oczywiście masa uszczelniająca tam gdzie była potrzeba.



Wszystko oczyszczone, naprawione, przerobione, dodane otwory na elastyczne i wzmocnienia tylnego mocowania dyfra, taka moja fanaberia



Gwóźdź programu, czyli progi z płotu. Oryginalnych ne było sensu odwzorowywać, więc zostały wycięte równo do puntów podnoszenia, które były na tyle wysoko że jeszcze nie zgniły.
Profil 60x60, ścianka 2,5mm. Wbrew pozorom dosyć lekkie, a pancerne bardzo.
Pomysł dał mi kolega, który pracuje z terenówkami...



W kolejności podkład epoksydowy, akrylowy, szpachla z włóknem, finish, znowu podkład arkrylowy, baranek (na zdjęciu poniżej), po tym jeszcze baza fioletowa i klar.



Podobna procedura na podwoziu. Epoksyd, akryl, masa uszczelniająca i 2 warstwy baranka.



Wahacze bębnowe, adaptery Swagra i własna inwencja twórcza w postaci wzmocnień i mocowań przewodów.



Raz jechałem za tym autem wieczorem - nawet ne wiecie ja to się świeci od dołu
Widać belkę z wzmocnieniami i fasolkami do regulacji kątów



Z poli brakuje jedynie tylnych poduszek staba



Montaż silnika był testem progów na których był już podparty. Nic ich to nie ruszyło



To już była przyjemność 8-)



Demontaż wnętrza, przerabianie instalacji, dołożenie zegarów...



A w ostatnim czasie wleciało to, czego brakowało czyli podłoga
Metalowy stelaż pospawany na wymiar, pomalowany i przynitowany do budy



Na niego alu ryfel + dla pasażera podstopnica



Tak to wyglądało na początku. Motorsorty 17 sprzedane, po wielu kombinacjach zostaję przy 16".




To by było póki co na tyle. Przepraszam za ilość zdjęć, ale i tak okroiłem to mocno :roll:

Plan póki co jest jeden - jeździć. Dwa rusociny za mną, szykuje się drift day w borsku i halloweenowy rusocin więc do zobaczenia ;)
 
     
C00li 
R1



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-23, 08:53   

Ciekawa technologia naprawy progów :-) A poza tym fajna relacja z prac.
 
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 28
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1768
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-23, 10:58   

Wow Kosik ekstra robota !
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
Sebekrally 
RSME



Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 783
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-10-23, 18:36   

C00li napisał/a:
Ciekawa technologia naprawy progów :-) A poza tym fajna relacja z prac.


Jeszcze odbudować tak słupki a i b i będzie prawie klatka bezpieczeństwa :lol:
_________________
www.halda-bhp.pl - Szkolenia BHP i outsourcing służby BHP w firmie.
Różnica między chłopcem a mężczyzną pojawia się w momencie, gdy prosta się kończy, zaczynają się zakręty, a chłopiec zwalnia.
 
     
Dinozaur87 
KJS



Wiek: 30
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 66
Skąd: Reda
Wysłany: 2017-10-24, 07:22   

świetna odbudowa i poprawka fabryki :)
_________________
Jest: Corolla E12 1.4D4D
Było: Polo 1.4TDi (do sprzedania)
 
     
darekotwórz 
KJS



Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 40
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-29, 20:38   

Dzięukuje.

Mały update przed wtorkiem.

Jakiś czas temu podmieniłem skrzynie na tą z dawcy silnika (jeździłem na seryjnej z 1,6 która wydawała dziwne dźwięki).

Okazało się że te dzwięki powodował brak łożyska podpierającego wałek sprzęgłowy w kole zamachowym. Z racji że robiłem to w sobotę i niedziele wszystko zamknięte.

Poskładałem ze skrzynią z dawcy silnika - była w gorszym stanie niż ta z 1.6

Wczoraj wróciła ta z 1,6 wraz z nowym olejem i łożyskiem.




Brakujący element



Przy okazji wpadła gaśnica proszek 2kg pod nogi kierowcy i trójkąt ori fiata profesjonalnie zamontowany



Tak to wygląda pod maską



A ta od dołu
Silnik trochę zalany olejem bo nie dawno montowałem trójnik w miejsce zaślepki vanosa do czujników temp/ciśnienia. Umyte przy okazji





Mam nadzieję że we wtorek uda się pojeździć przede wszystkim bez awaryjnie. Jest jeszcze jeden bonus, ale to zobaczą ci którzy będą :mrgreen:
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 28
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1768
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-29, 20:45   

ładnie ładnie :)

[ Dodano: 2017-10-29, 20:45 ]
To jeszcze jakieś halogeny albo elektrownie cała zamontuj
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
13matt13 
RSMP



Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 573
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2017-11-08, 11:27   

Nie podskakują koła przy ostrym ruszaniu? Widze poli w belke od Olkusza ... są źle wykonane, porównaj sobie te tuleje u strongflexa. Za duży luz na nich jest i efekt taki że belka jest luźna.
_________________
USŁUGI GEODEZYJNE, TERMOWIZJA 506-864-581 lub 690-006-001
M. in. mapy do celów projektowych, pomiary powykonawcze, podziały, wznowienia, inwentaryzacje budynków, świadectwa energetyczne (kamera termowizyjna, wilgotnościomierz).
 
 
     
Dinozaur87 
KJS



Wiek: 30
Dołączył: 29 Lis 2016
Posty: 66
Skąd: Reda
Wysłany: 2017-11-15, 11:46   

z ciekawości... nie zamykałeś tych profili z których sa progi, czy nie ma na zdjęciu?
_________________
Jest: Corolla E12 1.4D4D
Było: Polo 1.4TDi (do sprzedania)
 
     
darekotwórz 
KJS



Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 40
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-19, 18:08   

13matt13 napisał/a:
Nie podskakują koła przy ostrym ruszaniu? Widze poli w belke od Olkusza ... są źle wykonane, porównaj sobie te tuleje u strongflexa. Za duży luz na nich jest i efekt taki że belka jest luźna.


Nie zwróciłem nigdy na to uwagi. Zobaczę jak to wygląda jak będę miał auto na warsztacie.

Dinozaur87 napisał/a:
z ciekawości... nie zamykałeś tych profili z których sa progi, czy nie ma na zdjęciu?


Zamykałeś. Plastikowe zaślepki z metalzbytu. Przed tym konserwacja do profili wszędzie zaszła, łącznie z progami.
 
     
moritz 
PPAIK



Wiek: 32
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 204
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-12-10, 14:28   

13matt13 napisał/a:
Nie podskakują koła przy ostrym ruszaniu? Widze poli w belke od Olkusza ... są źle wykonane, porównaj sobie te tuleje u strongflexa. Za duży luz na nich jest i efekt taki że belka jest luźna.


Też mam w swoim compacie poli z olkusza w belce i nie zauważyłem luzu. Za luźno tuleje wchodzą w belkę czy o co Ci chodzi? Z tego co pamiętam to na prasie je wciskałem.
_________________
Peugeot 106 S16 T
 
 
     
13matt13 
RSMP



Wiek: 33
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 573
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 2017-12-11, 09:15   

Tuleje bez prasy da sie wcisnac ale olkusz ma nizsza warge. Aha z olkusza na przednich wahaczach mi nawet popekaly po kjs.


tuleje
_________________
USŁUGI GEODEZYJNE, TERMOWIZJA 506-864-581 lub 690-006-001
M. in. mapy do celów projektowych, pomiary powykonawcze, podziały, wznowienia, inwentaryzacje budynków, świadectwa energetyczne (kamera termowizyjna, wilgotnościomierz).
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Compact za 400zł (1,6 >> 2,5 + odbudowa)

 
   
     

Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe rekawice robocze, ochronne, odziez bhp