RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna  
  RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » WARSZTAT » [FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]
[FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]
Autor Wiadomość
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 00:47   

C00li napisał/a:
Nawet jak zostanie diagonalny, ale homologacja samochodu nie przewidywała hydraulicznego ręcznego, to nie wolno go zamontować.


Jak się zostawi diagonalny to można ręczny raz-dwa zdemontować po oblaniu BK :)

Ale oczywiście - modyfikować można samochód tylko w sposób określony w homologacji.

Jeżeli chodzi o KJS to są też samochody które nie mają homologacji FIA (ale Corsa ma) i które wolno modyfikować w sposób zgodny z zał. J (jak mniemam dowolnym), czyli wtedy niby hulaj-dusza i wolno już prawie wszystko.
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
karrlos 
PPZM


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-25, 09:18   

Coś się nie zgadza.
Czy dotyczy to także KJS i PPAiK?

Pan X ma hydraulika w rajdówce, startuje w KJS, PPAiK i GSMP, a homologacja auta nie przewiduje takiego rozwiązania.
??

Zgodnie z tym co mówicie nawet jako OPEN nie powinni go dopuścić w KJS i PPAiK a już na pewno nie w GSMP.
 
     
C00li 
R1



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-04-25, 09:37   

W KJSach (w tym PPAiK) samochód musi być dopuszczony do ruchu drogowego, czyli hydrauliczny ręczny nie jest dozwolony ze względu na ustawę Prawo o Ruchu Drogowym. Żebyście nie musieli szukać dlaczego, to już tłumaczę, że jest tam zapis, że hamulec postojowy ma być aktywowany w inny sposób i innym układem niż hamulec zasadniczy. W przypadku jakiejkolwiek kolizji jesteś winny, bo Twój samochód nie jest dopuszczony do ruchu drogowego. Zresztą przeprowadziłem zażartą dyskusję na ten temat z delegatem technicznym na Rajdzie Niepodległości (tak, tym łysym).

Wyjątkiem jest, gdy homologacja sportowa samochodu dopuszcza modyfikację układu hamulcowego i montaż hydrołapy. Skoro FIA powiedziała, że można, to znaczy, że można ;-)

Osobiście znam przypadek Civika z Olsztyna (jak coś, to mogę skontaktować z właścicielem), gdzie powiedziano, że jeżeli nie będzie miał ksera homologacji auta z takim ręcznym, to nie wystartuje w żadnym KJSie.

Samochody bez homologacji można modyfikować wg. załącznika J, gdzie co prawda jest napisane, że w gr.A układ hamulcowy jest dowolny, ale nie oznacza to, że można zamontować hydrołapę - konsultowane z Wojciechem Nowakiem, a on podobno konsultował ten zapis z delegatami z FIA.

Grupy OPEN, E1 i inne wynalazki mają odrębne zasady i tam można praktycznie wszystko, ale to tylko w GSMP i WSMP. Jeżeli Pan X startował w innej grupie, a ręcznego nie ma w homo lub jakichś przepisach uzupełniających, to Panu X powinni podziękować na BK-1. Na GSMP w Sopocie na pewno to sprawdzano, bo Pan A miał ręczny na jednej pompie, niezgodny z homologacją, a powinien mieć na dwóch pompach (jeżeli dobrze pamiętam przypadek). Uwagę zwrócił mu Marek Szczechura i powiedział, że przy dzwonie na ulicy będzie miał problemy.

Mam nadzieję, że wystarczająco wyjaśniłem co i jak z hydraulicznym ręcznym ;-) A tak szczerze, to sam bym chętnie taki zamontował w cywilu :-)
 
 
     
laki 
RSME



Wiek: 32
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 978
Skąd: WejherCity
Wysłany: 2012-04-25, 12:22   

A można mieć hydrołape i na lince jednocześnie? No bo przecie na lince jest więc...
Bo idąc tym tokiem[że musi być homo na taki ręczny], to każdy swap silnika jest niedozwolony, bo nie ma homo [ale są dopuszczane i wbijana w dowód inna pojemność np.] itp.
_________________
Powered by Gasoline
http://www.youtube.com/user/lakimakromedia
 
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 12:31   

laki napisał/a:
Bo idąc tym tokiem, to każdy swap silnika jest niedozwolony, bo nie ma homo

Tu wersja oficjalna jest taka, że jak masz ten swap w DR, to znaczy że jest to zgodne z rozporządzeniem, a przynajmniej że diagnosta wziął to na siebie.
Bo tak naprawdę montować silników które nie były w danym modelu homologowane (mówię o zwykłej homologacji producenta) też nie za bardzo można - a w każdym razie należałoby taką wydumkę rejestrować jako SAM.
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1794
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-25, 15:59   

No ok więc jeżeli bym miał hamulec nożny tak jak jest na swojej pompie i kupił hydrauliczny ręczny na własnej osobnej pompie która nie ingeruje w pompę i układ hamulcowy nożny będzie to legalne ?

[ Dodano: 2012-04-25, 16:07 ]
No i w Homologacji Corsy B mam napisane że posiada Diagonalny podwójny obwód hamulcowy xD
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 16:08   

marces napisał/a:
No ok więc jeżeli bym miał hamulec nożny tak jak jest na swojej pompie i kupił hydrauliczny ręczny na własnej osobnej pompie która nie ingeruje w pompę i układ hamulcowy nożny będzie to legalne ?

Nie będzie.

Musi być zrobione tak jak jest w homologacji sportowej samochodu.
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
Szolek
R



Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 237
Skąd: Osowa
Wysłany: 2012-04-25, 16:27   

[ Dodano: 2012-04-25, 16:07 ]
No i w Homologacji Corsy B mam napisane że posiada Diagonalny podwójny obwód hamulcowy xD[/quote]

Dysponujesz pełną homologacją czyli N i A?
_________________
www.facebook.com/StefanickiTeam
www.STEFANICKI.pl
"Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców"-C.McRae
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 16:35   

Masz tą homologację w formie w której mógłbyś ją pokazać?
(tzn. mailem przesłać)
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1794
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-25, 17:03   

tak , poda mail na pw. Znalazlem tez ze dopuszczony jest hamulec reczny hydrauliczny. Jest tez jego zdjecie oczywiscie w wersji z lat 90tych.

[ Dodano: 2012-04-25, 17:11 ]
Ten hydrauliczny podchodzi pod A Grupę.
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 18:06   

W VO 04/03 jest hamulec ręczny z jedną pompą.

Nie jest to napisane wprost, ale moim zdaniem wynika z tego że można w tym samochodzie przerobić układ na osiowy i na tylnym obwodzie założyć ręczny na jednej pompie.
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1794
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-25, 18:20   

Powinno przejść już mam wydrukowane wszystko więc jak znajdzie się pieniądz to może w końcu będę mógł po ludzku zawracać ;p Dzięki za pomoc. Płytę pod silnik też jakąś zmajstruje.
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
starzyna 
PPZM



Wiek: 29
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-25, 23:44   

jak pokazuje przykład ze Świdnicy trzeba być czujnym na każdym kroku jeśli chodzi o homologację. PZ-żal :-/

http://rajdowypuchar.pl/news.php?readmore=900
_________________
DELMAR.net.pl - meble biurowe, krzesła i fotele, szafki socjalne, regały, meble warsztatowe.
 
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-25, 23:57   

Tłumaczenie załogi trochę dziwne, bo koło zamachowe jest takie samo w obu specyfikacjach i ma 6690g.

Chociaż faktycznie homologacja Type-R'a jest mocno zawiła właśnie z powodu dwóch specyfikacji i jakiś tam krzyżowych zależności co do stosowania specyfikacji w całości - w dodatku napisane jest to mocno nieczytelnie w samej książce.

Np. jakieś VO z homo grupy N okazuje się legalne tylko z kompletną JDM-spec, a jest to napisane tylko w części o A-grupie.
_________________
https://www.youtube.com/c/TomaszPyra
 
     
C00li 
R1



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-04-26, 09:49   

hellfire napisał/a:
Tłumaczenie załogi trochę dziwne, bo koło zamachowe jest takie samo w obu specyfikacjach i ma 6690g.

Zgadza się. Dodatkowo typowo w gr.A jest podana minimalna waga 4465g.

Swoją drogą to dziwi mnie czepianie się o 10 gramów i brak tolerancji. Przy gęstości stali 7,86g/cm³ oznacza to mniej o trochę ponad 1cm³ na całości koła. Jeżeli koło wychodzi z fabryki z masą 6690g to przez ileś lat używania tyle koła zamachowego mogło się po prostu wytrzeć. Poza tym czy każde koło wychodzące z fabryki ma taką samą wagę? A wyważanie i w wyniku tego nawiercanie minimalnych zagłębień? Jak się chce kogoś pozbyć z wyników, to zawsze się da :-(

Przy okazji - homologacje Civików zebrałem tutaj: http://http://rajdy.kulinski.org/homologacje.html
Do kompletu brakuje mi już tylko iVT w IV generacji i starszych. Jak ktoś by gdzieś trafił Accordy i Integry, to chętnie przygarnę.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » WARSZTAT » [FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]

 
   
     

Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe rekawice robocze, ochronne, odziez bhp