RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna  
  RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » WARSZTAT » [FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]
[FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]
Autor Wiadomość
Piecia 
forum co-founder


Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 203
Skąd: z krainy 1000 jezior
Wysłany: 2008-01-24, 13:17   [FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]

Jesli chodzi o KJS dowolność w wyborze auta jest szeroka. Jesli organizatorzy wyrażą zgodę możesz wystartować nawet kosiarką do trawy.

Jeśli ukierunkowujemy się na KJS (i podchodzimy do tematu profesjonalnie) to warto wykonać następujące czynności:

-remont zawieszenia - nic nie poprawia tak prowadzenia auta jak handling auta fabrycznego, czyli wymieniamy wszelakie tuleje i sworznie oraz koncowki drążków

-opony - wiadomo,bez gumy nie ma jazdy. Najlepiej zaopatrzyc sie komplet nowych gumek, wybor producenta i modelu zalezy od zasobnosci naszego portfela. Kazde nowe opony beda lepsze niz 2 czy 3 letnie uzywane.

-nowe amortyzatory - najlepiej bilstein b6 (jesli do twojego auta nie ma wykonuje je na zamowienie firma Zerkopol z W-wy, amortyzatory sa naprawialne) lub Koni Sport (zolte, z regulacja twardosci, jednorazowki), oczywiście jeśli zasobność portfela nam nie pozwala na początek powinny wystarczyć dobre gazowe zamienniki (bilstein b4, Alko zolte, Kayaba XLG), w tym momencie warto zastanowić się nad wysokością auta, aczkolwiek obniżenie do imprez KJS nie jest wskazane.

-płyta pod silnik - szkoda miski prawda? grubosc blachy to wasz wybor, ale zeby chronila cokolwiek grubosc powinna wynosic od 5 do 8mm

-odelzenie wnetrza - czyli najtansze konie mechaniczne. Jak auto uwazamy ze jest troszke za slabe, robimy z niego wydmuszke. To zalezy od naszej inwencji tworczej, jesli auto chcemy eksploatowac w KJS dluzszy okres czasu i nie sluzy do jazdy codziennej (chyba za puste auto na nie przeszkadza) warto wyjac dywaniki i wyzbyc sie masy bitumicznej ktorej jest pare ladnych kilo w dzisiejszych autach. Nie warto demontowac bpczkow drzwiowych - sa lekkie a wygodniej sie z nimi poruszac na dojazdowkach.

- fotele i pasy - oczywiscie kubelkowe a pasy szelkowe. Fotele nie musza posiadac homologacji FIA. Pasy bez homologacji to towar niedostepny, wiec zaopatrujemy sie w pasy szelkowe 2". Wystepuja rowniez pasy 3", ktore polecilbym dla kierowcy, zwiekszaja znacznie komfort jazdy na odcinkach (najczesciej z utracona homologacja FIA,chyba ze stac nas na nowe).

-rozpórki - warto się w nie zaopatrzyć, usztywniaja nadwozie, najszczesciej wystepuja jako rozporki gorne kielichow przednich i tylnich. Wystepuja jeszcze np. rozporki dolne. Jesli mamy w planach montaz klatki bezpieczenstwa, mozna odpuscic ten punkt.

-klatka bezpieczenstwa - nie jest konieczna, ale nie zaszkodzi. powinna byc wykonana wedlug zalacznika J, ktory znajduje sie w ponizszym linku

http://www.pzm.pl/Sporty_...Zalacznik_J_FIA

Jesli chodzi o budowe auta do PPZM lub RSMP w wyborze auta ogranicza nas nastepująca lista:

http://www.fia.com/sport/...l_vehicles.html

Watpie zeby ktokolwiek przy budowie auta sugerowal sie uwagami na forum wiec garsc stosownych wymagan i regulaminow znajduje sie tutaj:

http://www.pzm.pl/Sporty_...ajdy/Regulaminy



Wszelkie dodatkowe uwagi i spostrzezenia mile widziane. Zapraszam rowniez do zadawania pytan w tym miejscu.
 
 
     
oz



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 340
Skąd: Rumia
Wysłany: 2008-04-10, 09:51   

Piecia napisał/a:
Jesli chodzi o budowe auta do PPZM lub RSMP w wyborze auta ogranicza nas nastepująca lista:

te samochody zdaje się mają ważną fabryczną homolagację FIA do startów, a wg regulaminiu PPZM trzeba mieć owszem homologację, ale niekoniecznie ważną, tyczy się to wszystkich akcesoriów w aucie; pozatym jest jeszcze klasa H, czyli żeby startować w PZMotach nie trzeba mieć koniecznie auta z tych list, a gdybym chciał wystartować swiftem to po przygotowaniu auta wg załącznika J i zdobyciu licencji R1 zaliczałbym się do grupy H, dobrze rozumiem?

na tej stronie FIA jest również dokument Group N characteristics - published on: 20.11.2007 w którym znaleźć można wiele starych aut; w związku z czym, w takim razie, zaliczają się one do grupy N ?
 
     
Generał #54 
PPAIK



Wiek: 35
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 174
Skąd: Borowo
Wysłany: 2008-04-10, 10:45   

Niedawno szukałem homologacji do grupy N na Swifta i nie znalazłem ale może tylko krzywo patrzę bo wcześniej była.
Swift miał homologację i do N i do A z tego co wiem.
_________________
sponsor:
Zakład Prefabrykacji Jerzy Sikora
materiały budowlane
www.sikorabud.pl
 
 
     
mateo 
KJS


Wiek: 33
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 2008-04-10, 16:57   

Zgadza się, chłopaki...
Swift miał homologacje zarówno w grupie A jak i N...
_________________
"Jeśli nie wiesz, na czym polegają twoje atuty, to znaczy, że ich nie masz."
 
 
     
Generał #54 
PPAIK



Wiek: 35
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 174
Skąd: Borowo
Wysłany: 2008-04-11, 08:45   

A możesz podać nr homo?
_________________
sponsor:
Zakład Prefabrykacji Jerzy Sikora
materiały budowlane
www.sikorabud.pl
 
 
     
PIRANIArallytea 
RSMP



Wiek: 27
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 574
Skąd: Sopot
Wysłany: 2008-04-11, 08:52   

na 5 stronie tego: Group N characteristics - published on: 20.11.2007 jest swift 1300 :)
_________________
F 126P-dawniej: czerwona strzała
teraz: groszkowo kawowo mleczna strzala
Pilot jak zawsze
Pilot na zawsze
Concept motorsport team :)-wyscigi
Pirania rally team :)-rajdy
 
 
     
piechur 
forum co-founder


Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 208
Skąd: gda
Wysłany: 2008-04-11, 18:25   

oz napisał/a:

wg regulaminiu PPZM trzeba mieć owszem homologację, ale niekoniecznie ważną, tyczy się to wszystkich akcesoriów w aucie

Rzeczywiscie w PPZM samochod nie musi miec aktualnej homologacji, ale wyposazenie juz musi miec aktualne homo.
_________________
skills over hardware
 
     
mateo 
KJS


Wiek: 33
Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 18
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 2008-04-14, 21:55   

Pewnie, że mogę... Dopiero wróciłem z... :/ Szkoda gadać...
A-5382
_________________
"Jeśli nie wiesz, na czym polegają twoje atuty, to znaczy, że ich nie masz."
 
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1797
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-24, 17:45   

Odgrzeje kotleta :)

Parę pytań:
- Czy płyta pod silnik musi mieć jakąś homologację czy może to być home made od grubości od 5-8mm?
- Czy zamontowanie takiego hydraulicznego hamulca ręcznego będzie problemem na BK
http://www.inter-rally.pl...nowy-POMPA.html
W razie gdyby nie było można to czego szukać w homologacji auta żeby tak owy zamontować ?
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
Sebekrally 
RSME



Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 784
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-24, 18:36   

Płytę możesz zrobić sam, co do hydro może być wystarczy że masz homologację producenta.
_________________
www.halda-bhp.pl - Szkolenia BHP i outsourcing służby BHP w firmie.
Różnica między chłopcem a mężczyzną pojawia się w momencie, gdy prosta się kończy, zaczynają się zakręty, a chłopiec zwalnia.
 
     
Lewar 
PPZM



Wiek: 34
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 338
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-24, 18:39   

Ja mam z kolei pytanie dotyczące tylnych bocznych szyb i tylnej. Mogę je wymienić na pleksi lub jakiś inny, podobny materiał? Czy nie będzie problemów na BK?
_________________
Rajdówka w budowie... :)

Golf II G60 4motion - RIP 08.11.2014 RN (Kosakowo)

"Kto grubo idzie... Ten jeb..ć musi" :D
 
     
marces 
Junior Admin



Wiek: 29
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1797
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-24, 18:39   

A na PPAiK np. się nie przyczepią , bo już niewiem o co chodzi z tą homologacją rajdową samochodu ?
_________________
Były:
Corsa B 94' 1.2->2.0 117KM/169NM. R.I.P 04.08.12 Opera Leśna Sopot
Civic ED6 91' 1.5 90KM/119NM -> 140KM/147NM - rallycar

Są:
Honda Accord - Ciągnik
Honda Civic EC8 91' 1.3 75KM/102NM
 
 
     
Sebekrally 
RSME



Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 784
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-24, 19:20   

1. Plexi broń Boże tylko poliwęglan
2. Homologacja to jest święta księga wedle której budujesz auto do dorosłych rajdów, na ppaik musisz mieć ze sobą papiery dotyczące samego ręcznego
_________________
www.halda-bhp.pl - Szkolenia BHP i outsourcing służby BHP w firmie.
Różnica między chłopcem a mężczyzną pojawia się w momencie, gdy prosta się kończy, zaczynają się zakręty, a chłopiec zwalnia.
 
     
hellfire 
RSMŚ



Wiek: 37
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1407
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-04-24, 21:30   

marces napisał/a:
- Czy zamontowanie takiego hydraulicznego hamulca ręcznego będzie problemem na BK


Może być problemem.

Musisz ściągnąć homologację swojego samochodu i zobaczyć na co pozwala.
Nie w każdym samochodzie wolno przerobić układ na osiowy (czyli jeden obwód na przód, drugi na tył), w niektórych musi zostać układ diagonalny i wtedy potrzebujesz ręcznego na dwóch pompach.

Jak już budujesz auto do rajdów to odżałuj 200zł, zamów sobie książkę homologacyjną w PZMot i wszystko będziesz wiedział. Albo poszukaj gdzieś po forach - może ktoś ma pdfa.
 
     
C00li 



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-04-24, 23:29   

hellfire napisał/a:
marces napisał/a:
- Czy zamontowanie takiego hydraulicznego hamulca ręcznego będzie problemem na BK


Nie w każdym samochodzie wolno przerobić układ na osiowy (czyli jeden obwód na przód, drugi na tył), w niektórych musi zostać układ diagonalny i wtedy potrzebujesz ręcznego na dwóch pompach.


Nawet jak zostanie diagonalny, ale homologacja samochodu nie przewidywała hydraulicznego ręcznego, to nie wolno go zamontować.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » WARSZTAT » [FAQ]Jak zbudować rajdówkę? [FAQ]

 
   
     

Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe rekawice robocze, ochronne, odziez bhp