RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna  
  RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Daihatsu Charade GTti
Daihatsu Charade GTti
Autor Wiadomość
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 14:24   

Z tego co piszecie to rzeczywiście trafił mi się biały kruk :shock: Widziałem kilka charad w Trójmieście w budzie G100, jedną nawet w dieslu ale fakt - żadnej GTti, te co jeździły to sama rdza a za kółkiem najczęściej emeryt. Znam stronkę Camskill, ale taniej wyjdzie mi ściągać pompę z Japonii niz z UK - mimo wszystko i tak kupę siana kosztuje :-/

Dzięki za porady, przez zimę dopieszczę auto - głownie konserwacja budy, drzwi muszę kupić bo te co mam nie mają zamków, poprzedni właściciel zaspawał a zamiast boczków przykręcił jakieś płyty :mrgreen: , Wolałbym jednak żeby dało się ją zamknąć bo teraz każdy może do niej wejść i odjechać, odpala się na przełącznik :mrgreen: Muszę tylne kielichy wzmocnić i uszczelnić spoiny pastą. Zimą nie mam zamiaru nią jeździć, szkoda budy na solankę wystawiać. Chciałbym ją wybebeszyć do zera wypiaskować i pomalować porządnie.

G112 AWD 1.3 to piękne auto, ale części do układu napędowego to chyba ze świeczką szukać? Szukałem takowego na Allegro i Ebay ale nic nie ma i to od dawna. Kiedyś na Alegro pojawiła się używana skrzynia biegów do tego modelu za 900zł :shock: Niedaleko mnie parkuje Subaru Justy, tłucze je jakiś małolat i rdza powoli je pochłania. Szkoda, bo też fajne autko i chyba równie rzadkie co GTti
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
szymciupl 
KJS



Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 90
Skąd: Wiślinka/3m
Wysłany: 2012-10-10, 18:14   

masz kontakt z tym typkiem od justy , potrzebuję częsci na odbudowę swojej
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 19:49   

szymciupl napisał/a:
masz kontakt z tym typkiem od justy , potrzebuję częsci na odbudowę swojej


Zagadałem do niego kiedyś ale to taki trochę burak, próbowałem nawiązać rozmowę o jego aucie że rzadkie, że fajny JDM itp ale nie zrozumiał. czuję że równie dobrze mógłby tłuc Golfa II i byłoby mu bez różnicy. Jak będę miał do niego kontakt dam Ci znać.
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
I RS SMS 
PPAIK


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: AK Stargardzki
Wysłany: 2012-10-10, 20:00   

Turbo do Scani to żart ;) a stopione tłoki to wynik kolejnych ewolucji jednostki napędowej.

To mały wyżyłowany silnik i jego żywotność w sporcie będzie raczej więcej niż niska.
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 20:33   

I RS SMS napisał/a:
Turbo do Scani to żart ;) a stopione tłoki to wynik kolejnych ewolucji jednostki napędowej.

To mały wyżyłowany silnik i jego żywotność w sporcie będzie raczej więcej niż niska.


Tłoki się stopiły bo po 1 nie były kute, po 2 odprężał silnik dopiero po uturbieniu, po 3 ani słowa n/t składu mieszanki, AFR, ciśnienia doładowania itp parametrów, a myślę że tłokojad szalał tam od samego początku. Nie wiadomo też czym to wysterował, świnią czy standalone? To nie miało prawa działać :mrgreen: i tak cud że tłoków z miski nie wyciągał po pierwszej przegazówce, albo mu głowica przez maskę nie wyfrunęła :mrgreen:

CB80 to zupełnie inna para kaloszy, te silniki są zbudowane z dużym nadmiarem wytrzymałości. Wiadomo jak zalejesz to gównianym olejem, dowalisz 1.5 bara boosta i będziesz bezmyślnie pałował to klęknie. Ale wystarczy monitorować parametry silnika i nie bawić się w druciarstwo a będzie robiło. ;-) pałować to można hondę na vtec-u :mrgreen:
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
I RS SMS 
PPAIK


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: AK Stargardzki
Wysłany: 2012-10-10, 21:19   

Plastik napisał/a:
Tłoki się stopiły bo po 1 nie były kute, po 2 odprężał silnik dopiero po uturbieniu, po 3 ani słowa n/t składu mieszanki, AFR, ciśnienia doładowania itp parametrów, a myślę że tłokojad szalał tam od samego początku. Nie wiadomo też czym to wysterował, świnią czy standalone? To nie miało prawa działać :mrgreen: i tak cud że tłoków z miski nie wyciągał po pierwszej przegazówce, albo mu głowica przez maskę nie wyfrunęła :mrgreen:


To seryjna jednostka z turbo więc o czym Ty piszesz ? ;-)
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 22:36   

I RS SMS napisał/a:
Plastik napisał/a:
Tłoki się stopiły bo po 1 nie były kute, po 2 odprężał silnik dopiero po uturbieniu, po 3 ani słowa n/t składu mieszanki, AFR, ciśnienia doładowania itp parametrów, a myślę że tłokojad szalał tam od samego początku. Nie wiadomo też czym to wysterował, świnią czy standalone? To nie miało prawa działać :mrgreen: i tak cud że tłoków z miski nie wyciągał po pierwszej przegazówce, albo mu głowica przez maskę nie wyfrunęła :mrgreen:


To seryjna jednostka z turbo więc o czym Ty piszesz ? ;-)


I tak mu tłoki zjadło? :shock: to żeczywiście szajs nie silnik :-/

[ Dodano: 2012-10-13, 18:17 ]
Dzięki uprzejmości Kolegi bartekeg6 stałem się posiadaczem flokowanej deski do charady. Już odświeżona i wyczyszczona, daszek zegarów poflokuję swój stary i w przyszłym tyg całość robi "wjazd" do auta.

Czy ktoś zna firmę Blackberm Flock z Pruszcza? Lub może polecić jakąś inną z Trójmiasta która podejmie się poflokowania detalu deski - daszka zegarów?

Pozdr.

[ Dodano: 2012-10-16, 23:33 ]
Uruchomienie silnika przełożone w czasie z prozaicznego powodu - z nagrzewnicy bucha strumień gruby na palec :-/ Teraz już wiem dlaczego poprzedni właściciel wywalił termostat. Pozostaje szukanie szczelnej używki albo lutowanie.

Jako ciekawostkę dodam że druciarstwo niektórych "mechaników" nie zna granic. Skrzynia biegów nie była skręcona z blokiem, wszystko trzymało się na słowo honoru, brak kołków i pozrywane gniazda śrub w bloku od strony kielicha sprzęgła. tak samo od drugiej strony - mocowanie poduszki silnika, pozrywane gwinty w gniazdach :-/ rozwiercanie tego, gwintowanie i ponowne skręcanie zajęło pól dnia. Widać dla niektórych odkręcenie śruby dociągniętej fabrycznie to nie lada wyczyn, i trzeba sięgnąć po młotek :mrgreen: masakra...
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
tomik^^^ 
KJS


Wiek: 41
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: szczecin
Wysłany: 2012-10-20, 13:43   

witam
zostalem niechcacy tu wywolany a jestem wlascicielem podobno druciarni
mylisz sie kolego i to sporo w aucie nic nie jest drutowane a jednostaka ktora posiadam w swoim aucie jest seryjna
podobnie jak ty zabierajac sie za remont mojej jednostki nie szedlem na kompromisy a wszystko bylo robione na tiptop
glowice mialem robiona w bydgoszczy u swiatka tam robiona cala glowica i wlalek dokladnie do tego silnika poprawione zostaly wzniosy krzywek jak kat otwarcia zaworow za ta operacje zaplacilem ponad 1600 zl dol silnika jak w twoim przypadku byl tez tulejowany a tuleje cylindrowe byly wstawiane od diesla i przygotowane pod seryjne tloki bo tez nie wykazywaly oznak zuzycia oczywiscie tloki seryjne sa kute inaczej by sie to wysralo po odpaleniu
oczywiscie po zrobieniu auta zaczely sie problemy pomimo ze auto latalo na seryjnym cisnieniu doladowania 0,4 bara to wysypywaly sie uszczelki pod glowica silnik starczal na 2 kjsy i naprawa jak wiadomo w silniku turbo kazde planowanie glowicy to duzy wzrost cisnienia spalania ale znalalzlem sposob na bolaczke uszczelek zrobilem obkuta stala z obu stron uszczelka wytrzymala lecz stopily sie tloki zanim to sie jednak stalo auto troche polatalo
w tamtym czasie z auta wycisniete zostalo 96 KM i napedzalo sie potwornie co z tego jak bylo awaryjne a w kjs bezawaryjnosc to podstawa
turbina tez byla regenerowana i jest dokladnie taka jak w charade niestety byla juz tak padnieta ze nienadawala sie do regeneracji i zostal wymieniony caly core a kosztowalo to jedyne 1800 zl na wszystko mam faktury jakby ktos nie wierzyl
fabryczny uklad wtryskowy bezproblemowo radzie sobie do cisnienia 0,9bara i wprowadza odpowiednie korekty
przed palowaniem i uszkodzeniem chroni fabryczny system knock sensor utrzymujac auto na bezpiecznym poziomie spalania detonacyjnego
system wtryskowy to przeplywomierz klapkowy ,tps , 3 wtryskiwacze
probowalem to wysterowac ecu niestety ecu nie obsluguje napiec pow 12v a przeplywomierz klapkowy dzila w zakresie 0-12v
rowniez jest problem z zaplonem jest czujnik indukcyjny ktory po wpieciu pomidzy ecu det3 powoduje ze knock sensor niedaje sygnalu na cewke
ostatnia mozliwosc do wysterowania to sterowanie bezposrednio wtryskami z ecu i branie sygnalu z wbudowanego map w ecu
auto posiadam od 7 lat i tyle problemow co zostalo rozwiazanych zycze i tobie
koszt dorabiania czesci chocby czopow czy podkladki rozprezajacej ktora byla robiona na politechnice to ogrom kasy za kase wlozona w te auto spokojnie mialbym cos za 30 000
auto po 5 latach kjs wyglada dosc nieciekawie ciecia zakretow i rolka zrobily swoje
a wpis z turbina od skani chyba kazdy by uznal za zart bo skad wezniesz spaliny do napedzenia takiej turbiny
_________________
www.moto.stargard.pl
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-20, 23:18   

A Witam, dzięki za rozjaśnienie w głowie. Jednostki jak widzę bardzo podobne i problemy z nimi także zbliżone. Mój post był może kąśliwy i pisany przez pryzmat własnych doświadczeń z autem które mam a które było dosłownie skatowane gdy je kupiłem. Skrzynia trzymająca się bloku na jednej całej śrubie i koło zamachowe przykręcone na jakieś szrotowe śrubki o nieznanej wytrzymałości - i każda z innej bajki i żadnej oryginalnej. Tłoki kładły się w cylindrach tak że palec można było w szparę zmieścić, piasek w misce olejowej i rysy na panewkach jakby ktoś je dłutem porobił. Pompa olejowa - szrot. Brakowało tylko taśmy klejącej i druta :mrgreen: To, że ten silnik to wytrzymał i się nie rozleciał tylko potwierdza solidnośc jego wykonania. Ba, szarada przejeździła kilka KJSów w takim stanie i wróciła do domu na kołach :shock: ... Na szczęście motor już ogarnięty, pozostało dotarcie i wystrojenie tego na 0.8 bara. Jedno jest dla mnie zagadką, czemu stopiły Ci się kute tłoki? Zbyt wysoki stopień sprężania spowodowany wielokrotnym planowaniem głowicy bez uszczelki odprężającej?
Co do uszczelki wydmuchiwanej średnio co pól roku - zgoda, zamienniki to badziewie, na oryginale OEM z Japonii może pośmiga to dłużej, KP-Japan raczej nie dostępna, czasem na eBay się coś pojawia. Ja uszczelki miski i dekla zaworów musiałem sam dorabiać bo ciężko to dostać. Pozostało ustawić luzy zaworowe i podpiąć sondę żeby mieszankę sprawdzić. Oczywiście wysrać się wszystko może, od opornika na przepustnicy po rozdzielacz. Zobaczymy, narazie planuję pozostać przy sterowaniu seryjnym, może potem jakiś ecumaster dojdzie. Może cewki zamiast aparatu zapłonowego, a do tego jakiś megasquirt czy inny standalone... Narazie chcę to przywrócić do stanu fabryki bez druta a kombinować później. Tylko czy przekombinowane auto będzie się jeszcze nadawało do KJS? :-/ Dajesz w palnik i zamiast na drogę patrzysz na zegarki czy ci uszczelki nie wywaliło... Muszę to przemyśleć.

PEACE
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
tomik^^^ 
KJS


Wiek: 41
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: szczecin
Wysłany: 2012-10-21, 07:57   

czemu stopily sie tloki ? no cóz kiedy dostalem glowice od swiatka many uczulal mnie bym sprawdzil stopien sprezania mowil ze max to 8:1 glowica zapewne byla juz planowana wiele razy przedemna sam to robilem z 6 moze 7 razy ale nigdy nie sparawdzalem jaki jest stopien :) auto jezdzilo pieknie wiec malo mnie to interesowalao az w poznaniu na sos wywalili nas za glosny wydech na szybcika musielismy zrobic wyciszenie wydechu i na badanie zrobilismy prowizorke tlumika koncowego po tej operacji padly tloki obecnie mam tloki z gti 1,3 i podkladke rozprezajaca stare tloki zostawilem na wzor by wiedziec jak wrazie czego glebokie zrobic podtoczenia tlokow teraz auto jest slabsze ale przynajmniej silnik dziala bez usterek w sumie teraz po kjs w szczecinie pierwsza awaria pekla dzwigienka zaworowa ale juz znaleziona pasuje od 1,3 8V 8-) w srode poskladam ponownie
duza czesc czesci jest ta sama
np przednie wachacze
_________________
www.moto.stargard.pl
 
 
     
Bisu 
KJS


Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-11-26, 16:03   

Witam. Ja też stałem się skromnym posiadaczem Gtti... Jako że forum charade admini mają w dupie to trudno z niego teraz skorzystać.
Czy możecie mi powiedzieć jakie występowały skrzynie w charade i z jakich silników i modeli są kompatybilne z gtti. Gtti to dość rzadki okaz i trudno o jakiekolwiek info. znalazłem jakie były przełożenia w poszczególnych modelach ale nic o kompatybilności skrzyń.
Wysrał mi się synchronizator 2 biegu i poszukuję synchronizatora, albo skrzyni.
 
     
laki 
RSME



Wiek: 32
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 978
Skąd: WejherCity
Wysłany: 2012-11-27, 11:05   

http://dairally.net/daihard/chas/Gears/Gears.htm tu gość pisze, że części ze skrzyni GTti są niby minimalnie szersze i tym samym wytrzymalsze, i że obudowy w Daihatsu z tego czasu są takie same, a skoro są takie same, a przełożenia się różnią, to musisz znaleźć synchronizator od tego samego przełożenia - skrzynia od Charade 1.5 i od Appluase mają takie same przełożenia, więc powinny pasować - teraz tylko takie znaleźć ;). jakby ci padł synch. od wyższego biegu to zamiennik tylko w Appalusie.
_________________
Powered by Gasoline
http://www.youtube.com/user/lakimakromedia
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-27, 17:14   

Witam. Długo nic nie pisałem ale nie miałem okazji. Aktualnie jestem w trakcie konserwacji budy a konkretnie podłogi. Była obspawana i wzdłóż progów trzeba poprawić i zakonserwować co nieco bo wiadomo ruda lubi spoiny. Kompletuję także elementy do wydechu, będzie przelot ale nie chce by była za głośna za to będzie downpipe z bypassem i gniazdo na czujnik EGT. Zebrałem też elementy do chłodnicy oleju. Jednym słowem powoli do przodu. Mam nadzieję że zdążę do przyszłego sezonu :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-11-27, 17:29 ]
Bisu napisał/a:
Witam. Ja też stałem się skromnym posiadaczem Gtti... Jako że forum charade admini mają w dupie to trudno z niego teraz skorzystać.
Czy możecie mi powiedzieć jakie występowały skrzynie w charade i z jakich silników i modeli są kompatybilne z gtti. Gtti to dość rzadki okaz i trudno o jakiekolwiek info. znalazłem jakie były przełożenia w poszczególnych modelach ale nic o kompatybilności skrzyń.
Wysrał mi się synchronizator 2 biegu i poszukuję synchronizatora, albo skrzyni.

Gratuluję auta. W jakim stanie jest silnik? Zrzuć miskę i od razu sprawdź łańcuszek pompy oleju. To bardzo czuły punkt w tym silniku. Co do skrzyni to normalna z charade 1.0 nie pasuje bo GTti ma grubsze półośki. Aczkolwiek sam środek powinien pasować jeśli przełożenia będą się zgadzać. Da się też włożyć skrzynie od Applause, do przeróbki jest płyta między blokiem a kielichem sprzęgła, nie jestem pewien co do mocowań czy ich też nie trzeba przerabiać. Jak znajdę dam Ci kontakt do człowieka z Poznania ze sklepu Daihatsu, przerabiał ten temat.
Pozdrawiam
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
Bisu 
KJS


Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Knurów
Wysłany: 2012-11-27, 22:21   

Silnik chyba w dobrej kondycji. mam trochę problemów technicznych, ale jako-tako rwie do przodu.
Szkoda, że dopiero teraz o tym się dowiaduje... dopiero co olej nowy wlałem.
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-28, 18:07   

Bisu napisał/a:
Silnik chyba w dobrej kondycji. mam trochę problemów technicznych, ale jako-tako rwie do przodu.
Szkoda, że dopiero teraz o tym się dowiaduje... dopiero co olej nowy wlałem.


Jak świeży to zlej i wlej ponownie - nic się nie stanie. Lepiej trochę oleju stracić niż panewki zmieniać. Mój silnik zabił brak smarowania, luz na łańcuszku był taki że można go było zdjąć z kół bez ich rozkręcania :mrgreen: Turbo chłodzone wodą? W razie pytań technicznych służę radą.
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Daihatsu Charade GTti

 
   
     

Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe rekawice robocze, ochronne, odziez bhp