RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna  
  RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Daihatsu Charade GTti
Daihatsu Charade GTti
Autor Wiadomość
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-08, 13:50   Daihatsu Charade GTti

Jako że to mój pierwszy post na forum, pragnę powitać Szanowne Grono.
Chciałbym przedstawić swoje auto które powoli szykuję do KJSów na przyszły sezon:

MODEL: Daihatsu Charade G100 GTti 1988 3drzwiowy hatchback

SILNIK: 993cc 3 cylindry, 2 wałki rozrządu, 4 zawory na cylinder. Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napędza koła przednie. Układ zaworów: zawory górne i górne wałki rozrządu. Rozrząd napędzany paskiem. Zasilanie - wtrysk. Stopień sprężania- 7,8:1 Seryjnie kute tłoki i korbowody, natrysk oleju na denka tłoków, chłodzenie oleju wodą. Turbosprężarka IHI chłodzona olejem, boost 0,8 bara, intercooler z przodu. Seryjnie 101KM/6500obr, 130NM/3500obr, aktaulna moc nieznana - jeszcze nie hamowałem auta po remoncie. Dolot i Wydech - seria.

Silnik po naprawie głównej, tulejowanie i honowanie pod seryjne tłoki, nowe pierścienie, nowe panewki główne i korbowe, wał po 1 szlifie i azotowaniu, nowe uszczelniacze, remont głowicy - docieranie gniazd i polerowanie kanałów, sprawdzanie szczelności, nowa uszczelka głowicy. Nowa pompa wody, pompa oleju po regeneracji, nowy łańcuszek pompy oleju, nowy termostat i masa innych rzeczy. Silnik - igła. Po docieraniu planuję zalać olejem Motul 300v Competition 15W50.

Plany: Zewnętrzna chłodnica oleju, miedziana chłodnica wody, wymiana przewodów na silikony, przewody zapłonowe Magnecor, nowa pompa oleju (ciężko dostać). Sportowa wkładka filtra powietrza, wydech 2.25 cala z kwasówki, przelotowy, plus N-grupowy tłumik końcowy. Może turbosprężarka z dodatkowym chłodzeniem wodą.

ZAWIESZENIE: Wahacz poprzeczny przód i tył, z przodu mcpherson z tyłu kolumna resorująca, z przodu progresywne sprężyny Jamex, amortyzatory seryjne, rozpórki przód góra i dół, tył góra, amortyzatory nowe - seryjne.
Plany: Wszystkie gumy nowe OEM lub poliuretany, lepsze amortyzatory (może B6)

UKŁAD NAPĘDOWY: FWD, Skrzynia seryjna, sprzęgło Exedy.
Plany: Może krótsza skrzynia od diesla albo Daihatsu Applause, może spiek i lżejsze koło zamachowe - zależy jak będzie się jeździć na serii.

UKŁAD HAMULCOWY: Z przodu tarcze wentylowane, z tyłu tarcze zwykłe, układ hamulcowy seryjny.
Plany: Serwo i pompa od Daihatsu Applause, przewody w oplocie, lepsze klocki.

NADWOZIE: Wybebeszone, zaspawany szyberdach, maska i klapa bagażnika na zapinkach
Plany: Płyta pod silnik i klatka lub rollbar, obspawanie budy, przemalowanie wnętrza i ogólna konserwacja. Buda w bardzo dobrym stanie co się rzadko zdarza w charade z tego rocznika.

WNĘTRZE: Kubeł plus szelki z homologacją drogową dla kierowcy, brak tylnej kanapy, plastików i wygłuszenia, akumulator przeniesiony na tył,
Plany: Lepsze kubły dla kierowcy i pilota plus lepsze szelki, flokowanie deski, interkomy, latarka i podstopnica dla pilota itp drobiazgi

ELEKTRYKA: Akumulator z tyłu, dodatkowe wskaźniki ciśnienia oleju i doładowania, seryjne ECU.
Plany: Hebel wewnętrzny i zewnętrzny, przegląd całej instalacji plus dodatkowa izolacja, skrzynka bezpieczników na konsoli środkowej, wskaźniki EGT, temp. oleju, temp. wody

INNE: Fegli narazie stalowe, może zmienię na stop np Ronal R10 albo jakiś OZ, opony będę testował różne.

PRZEZNACZENIE: KJS/Rallycross




Auto waży aktualnie około 740 kg bez kierowcy i paliwa.

Trochę pracy jeszcze mnie czeka, ale powoli powoli. Aktualnie docieram silnik, mam nadzieję wystartować na wiosnę w przyszłym sezonie i zacząć testować samochodzik i siebie.

Czy opłaca się inwestować w pełną klatkę gdy masa auta to jedna z jego zalet? czy wystarczy rollbar i wzmocnienia wewnętrzne np fender bary i rozpórki między słupkami?

Czy inwestycja w system gaśniczy opłaca się podczas startów w KJS-ach?

Zdjęcia wrzucę niebawem.


Pozdrawiam
Łukasz
 
 
     
C00li 
R1



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-08, 14:03   

Fajne auto, tylko że w KJSach wpadasz do klasy do 2000cm3 :-/ Dla doładowanych silników benzynowych masz pojemność x 1,7, więc wychodzi prawie 1700cm3.

Klatka to bezpieczeństwo, ale do KJSów nie jest konieczna. Sam pałąk ok w przypadku dachowania.

System gaśniczy w KJSach jest moim zdaniem zbędny. Kup większą gaśnicę (2kg) z manometrem i już będzie lepiej niż regulaminy wymagają.

Do KJSów chyba lepiej zostać na stalowych felgach (o ile tylko są odpowiednie rozmiary), bo stalowa się wygnie, wyprostujesz i będziesz śmigał dalej, a alu pęknie i trzeba spawać. Poza tym aluminiowe niekoniecznie będą lżejsze od stalowych.
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-08, 14:08   

C00li napisał/a:
Fajne auto, tylko że w KJSach wpadasz do klasy do 2000cm3 :-/ Dla doładowanych silników benzynowych masz pojemność x 1,7, więc wychodzi prawie 1700cm3.


Rozumiem że konkurencja duża w tej klasie i ciężko będzie się przebić przez Hondy i Citroeny?

Łukasz
 
 
     
oLo 



Wiek: 25
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 787
Skąd: GWE - Reda
Wysłany: 2012-10-08, 14:15   

No tak, na jakichś długich, szybkich odcinkach, jak np. Kopaniewo będziesz sporo tracił do jakiejś GSi 160KM czy podobnych.
Pozdr.
_________________
POWERED BY SUBARU
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-08, 14:24   

oLo napisał/a:
No tak, na jakichś długich, szybkich odcinkach, jak np. Kopaniewo będziesz sporo tracił do jakiejś GSi 160KM czy podobnych.
Pozdr.


110-120KM z tego silnika da się wyjąć bez wielkich modyfikacji, liczę na swoją małą masę. Minusem pewnie jest przedni napęd... No ale pojeździmy - zobaczymy, nie liczę od razu na pudło tylko dobrą zabawę. Jak samochód nie będzie się sprawdzał to go zostawię na asfalt a kupię malca, póki nie spróbuję to się nie dowiem ;)
 
 
     
C00li 
R1



Wiek: 36
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 490
Skąd: Sopot
Wysłany: 2012-10-08, 15:05   

Autko się nadaje na kręte próby z krókimi prostymi, bo jest krótkie, lekkie i mocne (o ile wytrzymują przeguby). Natomiast w klasie do 2000cm3 masz Astry, TypeRy (długie i ciężkie), ale też zeswapowane Hondy - np. Seki - ponad 200KM i 900kg. Myślę, że GTti jest konkurencją dla klasy do 1600cm3, ale dla wyższej może być już ciężko.
 
 
     
Twin Cam 
KJS



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-08, 21:06   

Przy 120KM-130KM GTTi na prostej i suchej drodze delikatnie może zawstydzić nawet WRXa :mrgreen: -sprawdzone niejednokrotnie: Hondy 160KM też nie powinny być mega wyzwaniem.
W tej specyfikacji Charade naprawdę daje rade, problemem mogą być luźne nawierzchnie, charakterystyka zawieszenia sprzyja jeździe po torze.
_________________
www.oesserwis.pl serwis aut japońskich i koreańskich
www.elwart.webd.pl
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-09, 00:29   

Twin Cam napisał/a:
Przy 120KM-130KM GTTi na prostej i suchej drodze delikatnie może zawstydzić nawet WRXa :mrgreen: -sprawdzone niejednokrotnie: Hondy 160KM też nie powinny być mega wyzwaniem.
W tej specyfikacji Charade naprawdę daje rade, problemem mogą być luźne nawierzchnie, charakterystyka zawieszenia sprzyja jeździe po torze.


Dzięki za słowa otuchy ;) czy zamiast twardszych sprężyn dać gwint z wkładami B4/B6 żeby była możliwość regulacji na szuter?
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
Nevada 
PPAIK



Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 141
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-09, 17:20   

obrotomierz działa? :mrgreen:

miałem kiedyś GTTi, wg. mnie szkoda auta do KJSów, wyrypu, dziur
lepiej się sprawdzi jako youngtimer do ganiania po mieście i na trackdaye
z tego okresu do sportu lepszy będzie Swift GTI
_________________
Mistrz okręgu gdańskiego klasa 1- 2006,2007
3 miejsce generalka Mistrzostwa okręgu gdańskiego- 2006,2007
I miejsce generalka Kryterium Opery 2012
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-09, 18:58   

Nevada napisał/a:
obrotomierz działa? :mrgreen:

miałem kiedyś GTTi, wg. mnie szkoda auta do KJSów, wyrypu, dziur
lepiej się sprawdzi jako youngtimer do ganiania po mieście i na trackdaye
z tego okresu do sportu lepszy będzie Swift GTI


Obrotomierz działa, ogólnie samochód jest w zadziwiająco dobrej kondycji, działa nawet solenoid i ta magiczna kontrolka "turbo" :mrgreen:

Nad swiftem się zastanawiałem ale po 1 znaleźć egzemplarz który nie jest zgniły graniczy z cudem a po 2 silniki w nich to trupy. Tylko części lepiej dostępne i tańsze do swiftów... Panewki do CB80 musiałem zamawiać w Federal Mogul w Gdańsku bo są niedostępne :/

Pozdr
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
Budzik 
KJS


Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-10-09, 20:26   

Ja bym nie miał serca zajeździć GTti w KJS :-/
Takie rzadkie auto i jak piszesz w dobrym stanie to naprawde coś cennego.
_________________
Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko ;)
 
 
     
I RS SMS 
PPAIK


Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: AK Stargardzki
Wysłany: 2012-10-09, 20:41   

w kwestii silnika i skrzyni polecam ten temat do poczytania :

http://moto.stargard.pl/forum/viewtopic.php?t=250

8-)
 
     
Twin Cam 
KJS



Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-09, 23:42   

Akurat swifta mk1 GTi miałem i polecam choć dostępność modelu graniczy z cudem. Gtti mocowo znacznie łatwiejsza do podkręcenia na 120KM. i Turbo jest atutem przy mocnym przyspieszaniu z małych predkości na 2 biegu.
Osobiście spróbował bym jazdy na seryjnym zawieszeniu na początku, ewentualnie na twardszych sprężynach jeśli chodzi o szuter.
I dobrze zrobić ręczny hamulec z tyłu bo zaciski lubią się psuć ;-)
_________________
www.oesserwis.pl serwis aut japońskich i koreańskich
www.elwart.webd.pl
 
 
     
Plastik 
KJS



Wiek: 37
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-10, 02:32   

I RS SMS napisał/a:
w kwestii silnika i skrzyni polecam ten temat do poczytania :

http://moto.stargard.pl/forum/viewtopic.php?t=250

8-)


Przeczytałem ten wątek i powiem szczerze nie mam pojęcia co miałby wnieść do tematu GTti i KJS. Poza tym zalatuje strasznym druciarstwem :mrgreen: Stopione tłoki i turbosprężarka od scani? :shock: może jeszcze skrzydła i polatamy? :mrgreen:

A teraz poważnie.

Jednostka CB80 jest dość trwała. Daihatsu się postarało i zakuło ten silnik. Na potwierdzenie tego dodam, że po 25 latach i 170kkm katu silnik ma nadal oryginalne tłoki które wciąż mieszczą się w granicach tolerancji wymiarowej określonej przez producenta, zużyły się cylindry. Wał miał jeszcze oryginalne panewki Daihatsu w nominale, na wałkach rozrządu i zaworach prawie nie ma zużycia. Nie oszukujmy się ten samochód nie służył do jazdy po bułki, skoro wytrzymał tyle to mam nadzieję z 5-6 lat jeszcze pociągnie. Główne bolączki tego silnika to wydmuchiwanie uszczelki spod głowicy, ale to wina słabej jakości zamienników. Jest czuły na zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania i przegrzanie, ale chyba żaden silnik tego nie lubi. Zapasową głowicę mam więc o to się nie boję. CB80 da się podkręcić do 140-150 KM na seryjnych gratach bez obawy o to że się rozleci a są charady o większych mocach. Bardziej martwi mnie trwałość zawieszenia i układu przeniesienia napędu. Panewki czy pierścienie można kupić/dorobić ale urwany wahacz to kapota :-|
_________________
1.0 Turbo
 
 
     
mpanik 
PPAIK


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 114
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-10-10, 10:48   

Auto świetne, ale faktycznie szkoda go do KJS. Znaleźć jakąkolwiek Charade serii G100 ze zdrową budą, to jak szukać igły w stogu siana. A ta ponoć nie dość, że zdrowa, to jeszcze GTti. No i generalnie, jak już było wspominane, turbo w KJS to pojemność x 1,7. Jeżeli będzie Ci zależało na wynikach, to nie wiem czy jest sens.
Jak już się chce w KJS zostać przy tej budzie, to chyba lepiej poszukać 1,3 16V. Mam taką w garażu. Moc w serii to 90koni. Niska masa robi swoje, więc jest to jakaś konkurencja dla Swifta GTI. No i była też wersaj 4x4 z tym silnikiem.
Pompę oleju być może uda Ci się dostać w camskill.co.uk.
Co do zawiasu, to poliuretany też tam dostaniesz. Bilsteinów B6 to chyba raczej nie ma do tej budy. Mi niestety nigdzie nie udało się ich znaleźć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna » GARAŻ » NASZE AUTA » Daihatsu Charade GTti

 
   
     

Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe rekawice robocze, ochronne, odziez bhp