RajdoweTrojmiasto.pl
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Rejestracja
::
Zaloguj
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna
»
FORUM OGÓLNE
»
Jak zacząć przygodę z rajdami?
»
OA i BK oraz Zapoznanie z Trasą
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Ikona Tematu/Postu
Treść wiadomości
Ikony Emocji
µ
Ω
Π
φ
Δ
Θ
Λ
Σ
Φ
Ψ
α
β
χ
τ
γ
δ
ε
ζ
η
ψ
θ
λ
ξ
ρ
σ
ω
κ
Γ
♣
♥
ø
§
©
®
•
™
°
«
»
≤
≥
³
²
½
¼
¾
±
÷
×
√
∞
∫
≈
≠
≡
≈
←
→
↑
↓
↔
€
£
¥
¢
ƒ
[quote="marces"]Na około 2 tygodnie przed kjs-em zostaje otwarta lista zgłoszeń, wypełniamy formularz wpłacamy pieniądze których maksymalna wysokość jest określona na KJS w Regulaminie KJS. Przykładowa karta zgłoszenia, zapożyczona od masatech.pl http://masatech.pl/pliki2/karta_oa_10rz_2017.pdf OA czyli Odbiór Administracyjny odbywa się przed dzień KJSu lub z rana tego samego dnia to zależy od organizatora. Miejsce nazwane Biurem Rajdu prowadzi właśnie takie odbiory, aby wszystko sprawnie poszło przybliżę Wam co musicie mieć ze sobą. - Wypełniony formularz zgłoszenia do rajdu z podpisami obojga załogi - Prawo Jazdy - OC + NNW - Aktualny Przegląd - Zgodę właściciela pojazdu na udział w KJS jeżeli nie jesteście jego posiadaczami w dowodzie. - Dowody osobiste ( Pilot musi mieć ukończone 17Lat) Dostajecie wtedy Nr startowe, reklamy organizatora, kartę badania kontrolnego BK, książkę drogową, kartę drogową, kartę wykroczeń i inne dodatki reklamowe. Nr startowe naklejamy tak jak jest to opisane w regulaminie KJS lub jak zaleca organizator czasem jest sobie taka ładna karteczka która to pokazuje. [URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/73c73ff865ed1b61][url=https://images84.fotosik.pl/905/73c73ff865ed1b61med.png]Obrazek[/url][/URL] Po odbiorze administracyjnym przychodzi czas na BK - Badanie Kontrolne Samochodu. Tu możecie spotkać się z nieco większym utrudnieniem życia, ale to tylko dlatego że każdy dba o Wasze bezpieczeństwo, a nie o to żeby zedrzeć z Was kasę. Aby pozytywnie przejść przez BK, musimy mieć kilka rzeczy w 100% pewnych. • Guma nałożona na +-wą klemę akumulatora • Fotele zamocowane w miejscach seryjnych lub według załącznika J. (omówiony w temacie o Aucie) • Pasy bezpieczeństwa oryginalne lub zamontowane zgodnie z załącznikiem J. • Gaśnica 1kg, najlepiej 2kg x 2 • Trójkąt • Apteczka • Szyber dach oklejony folią niwelującą odpryski • Klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J. ( Nie konieczna w KJS) • Powinno się usunąć poduszki powietrzne lub je rozłączyć • Kaski powinny znajdować się w aucie • Światła wszelkiego rodzaju muszą być sprawne, ewentualne halogeny które nie będą używane trzeba zakleić taśmą • Wszystkie wcześniejsze nr startowe koniecznie muszą być zaklejone. Z grubsza najlepiej żeby auto było zrobione z głową i zgodnie z załącznikiem J. Tutaj szczegółowa rozpiska podpunktów które są sprawdzane na BK, warto zawsze sobie coś takiego przejrzeć i sprawdzić czy w aucie wszystko działa. Zapożyczone od masatech.pl http://masatech.pl/pliki2/karta_bk_10rz_2017.pdf Jak już przejdziemy BK, musimy zapoznać się z trasą. Jedziemy zgodnie z książką drogową i dostajemy się na pierwszy OS. Na zapoznanie z trasą mamy dość dużo czasu aby sobie wszystko dokładnie opisać, w KJS zapoznanie robimy zazwyczaj pieszo ale zdarza się że można pojechać autem oczywiście z zachowaniem zasad ruchu drogowego. Nie jest też obowiązkiem organizatora aby organizować zapoznanie może to zakończyć się na daniu Wam mapek i jechać. Na załączniku przykładowa trasa. [URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/1b58d25e4c238325][url=https://images84.fotosik.pl/907/1b58d25e4c238325med.jpg]Obrazek[/url][/URL] Start jak widać jest w innym miejscu niż meta , meta jest metą stop. Jak opisać sobie taką trasę bez oglądania, no nie jest to łatwe ale myślę że coś tego typu było by wystarczające: - Start hydrant od lewej za drugim pachołkiem nawrót do środka. Do prawej , lewo za pachołkiem, pachołek lewą, lewo w bramę i nawrót , prawo. - Pachołek od prawej do lewej, prawy nawrót do Hydrantu, za pachołkiem szeroko nawrót do konca. Za pachołkiem lewy do konca, za pachołkiem lewy, pachołek od lewej, Lewo w bramę i nawrót - Lewy 90 meta stop. Typowy opis KJS na placu zwanego również pachołkolandią :) Nie używa się raczej zwrotów typu 100 Lewy 3 itp Może jak już weszliśmy na ten temat to jako tako opiszę o co chodzi z tymi cyferkami i literkami. Przyjęło się takie stopniowanie zakrętów 1,2,3,4,5,6 a nawet 7. Zazwyczaj 7 oznacza tak niewielki zakręt że ruch kierownicy jest minimalny dosłownie 2cm ruchu. Stopniowo oznaczają coraz mocniejsze wymagające mocniejszego skrętu kół, zakręty. Można to też interpretować że zakręty są coraz wolniejsze. 1 może już oznaczać konieczność zawrócenia auta choć nie zawsze niektórzy wolą użyć po prostu słowa nawrót. Ogólnie wszystko jest kwestią dogadania i rzeczą indywidualną bo spotyka się kierowców którzy wolą te cyferki rozumieć odwrotnie czyli 1 to zakręt na którym trzeba ruszyć kierownicą o 2cm. To jest dość fajna ściągawka jak opisać sobie fajnie trasę ale tutaj trzeba oznaczyć sobie inaczej nawrót bo te numery na kierownicy oznaczają tylko kąt zakrętu. [URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/03fc202a32ed6240][url=https://images84.fotosik.pl/907/03fc202a32ed6240med.jpg]Obrazek[/url][/URL] Dalej mówiąc zakręty czyli LEWY opisujemy sobie jako L to samo prawy, jakieś nawroty zazwyczaj rysujemy znaczek jak na zakazie zawracania itp Ogolnie opis ma być jak najkrótszy, zwięzły i czytelny. [b] A najważniejsze ma go rozumieć Pilot i Kierowca[/b] To kierowca ustala co chce usłyszeć i pilot ma za zadanie mu to przekazać w odpowiedniej kolejności jak najkrócej i oczywiście w tempo. Przykład: [URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb175e64ea28170a][url=https://images81.fotosik.pl/912/fb175e64ea28170amed.jpg]Obrazek[/url][/URL] Po zapoznaniu odbywa się Odprawa Zawodników. Często KJS (również) zaczyna się Prologiem - Prolog to zazwyczaj jeden odcinek usytuowany w efektownym dla kibiców miejscu np. w centrum miasta czyli przejazd pokazowy ale wliczajacy sie do klasyfikacji imprezy. Czasy z prologu są równie ważne jak na następny dzień z odcinków. Ale jest takie fajne zdanie - Prologiem nie wygrywa się rajdu - oznacza to tyle że głupio było by się rozbić na Prologu więc nie wkładajcie całej swojej determinacji w prolog zostawcie to na odpowiednie odcinki. Bywa że KJS zostaje zakończony Epilogiem, jest to odcinek dodatkowy z pomiarem czasu tak samo jak i prolog jest wliczany w klasyfikacje bywa że impreza jest częścią cyklu i na epilogu można zdobyć dodatkowe punkty do klasyfikacji ogólnej. Na epilogu już zazwyczaj tylko liderzy klas jadą spokojniej żeby nie zrobić głupstwa i nie stracić pozycji, za to cała reszta ostro atakuje. W przypadku gdy Epilog lub jakiś z odcinków jest nazwany Power Stage mamy możliwość zdobycia dodatkowych pkt.[/quote]
Czas ważności postu/tematu
Wybierz, po ilu dniach post ma być automatycznie usunięty. Jeśli jest to nowy temat, zostanie usunięty w całości.
Bez limitu
1 Dzień
2 Dni
3 Dni
4 Dni
5 Dni
6 Dni
7 Dni
2 Tygodnie
1 Miesiąc
3 Miesiące
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Skocz do:
Wybierz forum
RajdoweTrojmiasto.pl Strona Główna
|--Kalendarz rajdowy
|--FORUM OGÓLNE
| |--FORUM OGÓLNE
| |--Rajdy na Pomorzu
| |--Rajdy poza regionem
| |--Jak zacząć przygodę z rajdami?
|--GARAŻ
| |--NASZE AUTA
| |--WARSZTAT
| |--GIEŁDA
| |--USŁUGI
|--PO GODZINACH...
| |--GRY KOMPUTEROWE
| |--HYDEPARK
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marces
Wysłany: 2017-11-16, 20:55
Temat postu: OA i BK oraz Zapoznanie z Trasą
Na około 2 tygodnie przed kjs-em zostaje otwarta lista zgłoszeń, wypełniamy formularz wpłacamy pieniądze których maksymalna wysokość jest określona na KJS w Regulaminie KJS.
Przykładowa karta zgłoszenia, zapożyczona od masatech.pl
http://masatech.pl/pliki2/karta_oa_10rz_2017.pdf
OA czyli Odbiór Administracyjny odbywa się przed dzień KJSu lub z rana tego samego dnia to zależy od organizatora.
Miejsce nazwane Biurem Rajdu prowadzi właśnie takie odbiory, aby wszystko sprawnie poszło przybliżę Wam co musicie mieć ze sobą.
- Wypełniony formularz zgłoszenia do rajdu z podpisami obojga załogi
- Prawo Jazdy
- OC + NNW
- Aktualny Przegląd
- Zgodę właściciela pojazdu na udział w KJS jeżeli nie jesteście jego posiadaczami w dowodzie.
- Dowody osobiste ( Pilot musi mieć ukończone 17Lat)
Dostajecie wtedy Nr startowe, reklamy organizatora, kartę badania kontrolnego BK, książkę drogową, kartę drogową, kartę wykroczeń i inne dodatki reklamowe.
Nr startowe naklejamy tak jak jest to opisane w regulaminie KJS lub jak zaleca organizator czasem jest sobie taka ładna karteczka która to pokazuje.
Po odbiorze administracyjnym przychodzi czas na BK - Badanie Kontrolne Samochodu.
Tu możecie spotkać się z nieco większym utrudnieniem życia, ale to tylko dlatego że każdy dba o Wasze bezpieczeństwo, a nie o to żeby zedrzeć z Was kasę.
Aby pozytywnie przejść przez BK, musimy mieć kilka rzeczy w 100% pewnych.
• Guma nałożona na +-wą klemę akumulatora
• Fotele zamocowane w miejscach seryjnych lub według załącznika J. (omówiony w temacie o Aucie)
• Pasy bezpieczeństwa oryginalne lub zamontowane zgodnie z załącznikiem J.
• Gaśnica 1kg, najlepiej 2kg x 2
• Trójkąt
• Apteczka
• Szyber dach oklejony folią niwelującą odpryski
• Klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J. ( Nie konieczna w KJS)
• Powinno się usunąć poduszki powietrzne lub je rozłączyć
• Kaski powinny znajdować się w aucie
• Światła wszelkiego rodzaju muszą być sprawne, ewentualne halogeny które nie będą używane trzeba zakleić taśmą
• Wszystkie wcześniejsze nr startowe koniecznie muszą być zaklejone.
Z grubsza najlepiej żeby auto było zrobione z głową i zgodnie z załącznikiem J.
Tutaj szczegółowa rozpiska podpunktów które są sprawdzane na BK, warto zawsze sobie coś takiego przejrzeć i sprawdzić czy w aucie wszystko działa.
Zapożyczone od masatech.pl
http://masatech.pl/pliki2/karta_bk_10rz_2017.pdf
Jak już przejdziemy BK, musimy zapoznać się z trasą. Jedziemy zgodnie z książką drogową i dostajemy się na pierwszy OS. Na zapoznanie z trasą mamy dość dużo czasu aby sobie wszystko dokładnie opisać, w KJS zapoznanie robimy zazwyczaj pieszo ale zdarza się że można pojechać autem oczywiście z zachowaniem zasad ruchu drogowego.
Nie jest też obowiązkiem organizatora aby organizować zapoznanie może to zakończyć się na daniu Wam mapek i jechać.
Na załączniku przykładowa trasa.
Start jak widać jest w innym miejscu niż meta , meta jest metą stop.
Jak opisać sobie taką trasę bez oglądania, no nie jest to łatwe ale myślę że coś tego typu było by wystarczające:
- Start hydrant od lewej za drugim pachołkiem nawrót do środka. Do prawej , lewo za pachołkiem, pachołek lewą, lewo w bramę i nawrót , prawo.
- Pachołek od prawej do lewej, prawy nawrót do Hydrantu, za pachołkiem szeroko nawrót do konca. Za pachołkiem lewy do konca, za pachołkiem lewy, pachołek od lewej, Lewo w bramę i nawrót
- Lewy 90 meta stop.
Typowy opis KJS na placu zwanego również pachołkolandią :)
Nie używa się raczej zwrotów typu 100 Lewy 3 itp Może jak już weszliśmy na ten temat to jako tako opiszę o co chodzi z tymi cyferkami i literkami.
Przyjęło się takie stopniowanie zakrętów 1,2,3,4,5,6 a nawet 7. Zazwyczaj 7 oznacza tak niewielki zakręt że ruch kierownicy jest minimalny dosłownie 2cm ruchu. Stopniowo oznaczają coraz mocniejsze wymagające mocniejszego skrętu kół, zakręty. Można to też interpretować że zakręty są coraz wolniejsze. 1 może już oznaczać konieczność zawrócenia auta choć nie zawsze niektórzy wolą użyć po prostu słowa nawrót.
Ogólnie wszystko jest kwestią dogadania i rzeczą indywidualną bo spotyka się kierowców którzy wolą te cyferki rozumieć odwrotnie czyli 1 to zakręt na którym trzeba ruszyć kierownicą o 2cm.
To jest dość fajna ściągawka jak opisać sobie fajnie trasę ale tutaj trzeba oznaczyć sobie inaczej nawrót bo te numery na kierownicy oznaczają tylko kąt zakrętu.
Dalej mówiąc zakręty czyli LEWY opisujemy sobie jako L to samo prawy, jakieś nawroty zazwyczaj rysujemy znaczek jak na zakazie zawracania itp
Ogolnie opis ma być jak najkrótszy, zwięzły i czytelny.
A najważniejsze ma go rozumieć Pilot i Kierowca
To kierowca ustala co chce usłyszeć i pilot ma za zadanie mu to przekazać w odpowiedniej kolejności jak najkrócej i oczywiście w tempo.
Przykład:
Po zapoznaniu odbywa się Odprawa Zawodników.
Często KJS (również) zaczyna się Prologiem - Prolog to zazwyczaj jeden odcinek usytuowany w efektownym dla kibiców miejscu np. w centrum miasta czyli przejazd pokazowy ale wliczajacy sie do klasyfikacji imprezy. Czasy z prologu są równie ważne jak na następny dzień z odcinków.
Ale jest takie fajne zdanie - Prologiem nie wygrywa się rajdu - oznacza to tyle że głupio było by się rozbić na Prologu więc nie wkładajcie całej swojej determinacji w prolog zostawcie to na odpowiednie odcinki.
Bywa że KJS zostaje zakończony Epilogiem, jest to odcinek dodatkowy z pomiarem czasu tak samo jak i prolog jest wliczany w klasyfikacje bywa że impreza jest częścią cyklu i na epilogu można zdobyć dodatkowe punkty do klasyfikacji ogólnej. Na epilogu już zazwyczaj tylko liderzy klas jadą spokojniej żeby nie zrobić głupstwa i nie stracić pozycji, za to cała reszta ostro atakuje.
W przypadku gdy Epilog lub jakiś z odcinków jest nazwany Power Stage mamy możliwość zdobycia dodatkowych pkt.
Strony internetowe - Designero.pl
© 2007
Strony internetowe Designero.pl
nieruchomosci, mieszkania, ogloszenia mieszkaniowe
rekawice robocze, ochronne, odziez bhp